tisdag 25 december 2018

Båtvax bäst i test

Hos oss kan du köpa billigt vax till båten och det bästa för din båt. Jag har rubbat upp utan på min båt och den blev blank och fin. Sen tänkte jag lägga på ett ytvax som skyddar båten och får upp glansen ännu mer.


Vad är skillnaden och vilket båtvax är bäst ? Där finns också ett test (på engelska) som man kan läsa om man är intresserad. Vad har ni för vax till båten?

Läste testet efter att jag hade köpt de produkter jag beskriver nedan. Hur vaxar man med maskin? Båtpolish bäst test – Husholdningsapparater maskiner. Sting 6Fast Track – hyttbåt men oanade resurser! Klassika akterladdare trivs bäst i lågsäsong när ingen ser.


Dette er Best i test polish fra Autoglym. En bra polish i min mening är 3M Fastcut Rubbing Plus. Polering av fribordet med båtpolish och båtvax.

Här är Robert igång och polerar med maskin. Han använder en bra polermaskin med variabel hastighet. Polerar du för snabbt bränner poleringsmedlet fast i gelcoaten. Du får fantastiskt resultat om du lägger ner lite tid på poleringen.


Vårt fribord var i riktigt dåligt . Bäst i test - Polermaskiner. Vilken är egentligen bäst ? Vi gör vårt bäst i test genom att samla in statistik från ebutiker för att se dom populäraste båtvaxerna att köpa och sedan tittar vi vilka som har bäst omdöme av dessa. När vi sedan har fått fram dom av dessa så samlat vi sedan in data från nätet för att se vad det . Första konsumentvaxet från Auto Smart. Nytt vax för -från Autosol.


Sprayförpackning, den enda av sitt slag i testet. Hej, Lite bakgrund så ni för lite bakgrund till mina frågor. Jag har hobbypolerat en hel del i många år och gått lite olika kurser mm. Har en uppsättning festoolmaskiner mm Jag har alltid använt Lahegas produkter och förseglingar ( brightguard och toughguard).


Nu skall jag testa och byta märke ett tag och har . Om du upptäcker djupa repor eller hål som har gått in i gelcoaten är det bäst att låta någon kunnig person åtgärda skadan. Många båtägare undviker att vaxa sina däck och halkytor för att det inte ska bli halt att kliva på.

Jag tycker att man alltid ska vaxa eller lackförsegla alla plastytor för att ytorna inte ska . Att vaxa bilen är något som många borde göra oftare – men det gäller att ha rätt handlag och bra vax. Vi har testat åtta olika produkter. Collinite no 8Paste Fleetwax - Båtvax i världsklass. The Best Testet pågick.


Hela idén med båtvax är att förlänga glansen, inte att återställa den. Vänta inte tills din båt börjar få en matt yta innan du vaxar den. Använd ett såkallat paste-vax för bästa hållbarhet. Nano Polish är uppbyggd på avancerad nanoteknologi samt friktionsnedsättande tillsatser som ger.


Uppbyggd på avancerad nano- teknologi. Ger en högblank och smutsavvisande yta . Tester och nyheter från bilvårdsvärlden. Super Doublecoat paste wax). More details of the test to . Hos oss på Skeppa hittar du inte bara traditionellt båtvax , polish och rubbing utan även Nano-produkter.


Jotun, International, Lion Protect, Ultragloss mfl. För bästa resultat och långvarig effekt rekommenderar vi att du använder en vaxförsegling. Den enkla tanken bakom detta är att det är dyrt med dålig kvalitet. Ett bevis på att våra produkter lever upp till förväntade krav är när de testas oberoende.


Här samlar några av de produkttester som genomförts på våra produkter. Var är bilderna på din båt, har inte sett några. Wink Jag har kört med Biltemas vax och polish de senaste åren.


Kanske inte det bästa men det har varit OK. Tidsbrist innan sjösättning har varit en av orsakerna. Embarassed Skall bättra mig tills nästa säsong - om jag hinner. Vaxet som ni har sett på mässor och marknader.


Insektsborttagningsmedel. Snabbt och effektivt mot insektsrester! Fyller små repor och ger glas -lik finish!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg