onsdag 20 december 2017

Rengöra smutsfilter nibe

Jag har sökt igenom forumen och trots att smutsfilter kommer upp ofta så hittar jag ingen beskrivning. Jag har förstått enligt manualen att man ska rengöra smutsfiltret - men var sitter detta och hur gör man? Här hittar du filmer som visar hur du kan göra vissa saker själv istället för att anlita en installatör. Hur får jag mer varmvatten ur min värmepump?


Jag skulle inte vänta tills det blir problem.

Jag nog börja med månad efter installation och sen gång per år men är det inte mycket skit där kan man säkert vänta längre mellan rengöringarna men det tar inte många minuter att rengöra. Unsubscribe from NIBE Sverige? Bipackningssatsen är placerad på emballaget till värme - pumpen.


Rengöring av NIBE FLMs luftfilter ska . IVT, har sedan många år ett smutsfilter som snabbt och enkelt kan rensas på smuts från elementkretsen. På modeller med inbyggd beredare sitter filtret oftast utanför, och är oftast inbyggt på modeller utan varmvattenberedare. Anslutning invändig gänga alternativt klämringskoppling.

Användningsområde Kylsystem (max glykol), Värmesystem (max glykol). Konstruktion Magnetiskt smutsfilter med rörlig anslutning som gör att filtret kan monteras både på vertikala och horisontella ledningar i cirkulationssystem. Enkel att rengöra , kan även . Cirkulationspump inställd.


NIBE SPLIT HBS är avsedd för installation tillsam- mans med inomhusmodul ( VVM). Låt inte barn rengöra eller underhålla apparaten utan. Avstängnings- och avtappningsventil. Bergvärmepumpar marknadsförs ofta som underhållsfria och det är nästan sant.


Det är i alla fall inte mycket underhåll som krävs. Direkt efter installationen kan du behöva rensa filtren lite tätare. En rekommendation är att börja med ca en gång . Inkoppling av klimatsystem. På returledningen skall även ett smutsfilter monteras. Stor vikt har lagts på utformningen av manöverpanelen för att skapa enklast tänkbara skötsel.


Orsak – Igensatt smutsfilter. På NIBE F3behöver endast kontroll av säkerhetsventiler samt rengöring av luftfilter och fläkt göras.

Luftfiltret ligger i en filterkassett och är mycket enkelt att rengöra. Alla väsentliga detaljer är åtkomliga framifrån. R32) med st packningar. Vad kan jag göra om klockan på frånluftsvärmepumpen har stannat?


Titta i användarhandboken för instruktioner om hur du ändrar tiden. Ligger under olika avdelning för våra olika märken. Det finns olika åtgärder du kan göra för att justera eller kontrollera temperaturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg