torsdag 25 januari 2018

Montera takfläkt

Funderar på att köpa en takfläkt , men innan jag gör det tänkte jag fråga om någon känner till hur upphängningen kan vara. Jag vill alltså undvika att borra. Hjälp med montering av takfläkt ! Huvudfunktionen är givetvis att ge svalka, men för att få ut så mycket som möjligt av sin takfläkt kan det vara bra att ha koll på lite fler saker. Vi ska också förtydliga att en fläkt faktiskt inte kyler luften. En klimatanläggning kyler (eller värmer upp) luft . Flyttade förra veckan å tänkte jag skulle hänga upp min takfläkt i nya lägenheten.


Men nu är det så att jag inte vill borra hål i mitt betongtak så jag tänkte att det kanske finns nån som har en färdig lösning . Tänk alltid på att montera fläkten så att den är åtkomlig för service. För ökad komfort så monteras ljuddämpare före en takfläkt. Takfläkt användningsområde. En takfläkt har flera användningsområden, b. Välj fritt så länge inget slipdamm, sot . Jag köpte en solcellsdriven takfläkt från Biltema.


Det här var första gången jag skulle göra hål i taket så det var. När du är inne på produktsidan för en takfläkt så finns det en flik nedanför bilden som heter tillbehör, klickar du på den fliken så hittar du de tillbehör som behövs för att kunna montera takfläkten. Ibland krävs ett underbeslag plus en takgenomföring, i andra fall så räcker det med en takgenomföring.


Använd inte spjälverket eller elledningar för lyftningen. Kontrollera innan monteringen att monteringsnivån är vågrät. Montera takfläkten i genomföringsstosen enligt nedanstående instruktioner. TKS EC är en takfläkt med kvadratisk anslutning och som är enkel att montera.


Belysning medföljer - avtagbar (st E1 max 40W). Tystgående motor med tre kondensatorer. Går även att montera utan stång, dvs. Mått: Ø:9mm, Ø(glas): 2mm. Fläktstång ingår: 1mm, går att . Takgenomföring TFSR som är avsedd för Systemairs takfläktar, oavsett om du har papptak eller takpannor så kan du välja en genomföring som passar ditt hus.


Hej Vi ha hjälp med att installera en fläkt (som vi införskaffar själva) i taket. Den ska installeras i ett kök med sju meter i tak. Golvet är av skifferstensplattor, vilket gör underlaget ojämnt. I offerten behöver det anges vad för typ av lösning ert företag har för att montera takfläkten.


Det är viktigt att hantverkarna är behöriga . Passar merparten av förekommande tak. Fungerar lika bra vid renovering som vid nyproduktion. Perfekt för ”gör- det- självaren”. Enkelt att välja och montera ! Montera medlevererade tätning på takgenomföringens övre kant enligt Bild. Lyft takfläkt STEC på takgenomföringen.


BOGA kommer på samma sida, vilket också avgör . Om frekvensomriktaren är levererats separat (d=0) skall säkerhetsbrytaren SAFE kopplas i motorkabel. STYR-aa-1-S-2- enfasmata FO monterad i takfläkt. Välkommen till PriceRunner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg