onsdag 17 januari 2018

Ökonom vedspis

Vedspisar, vedugn eller kökspis. I många äldre hus var köksspisen den centrala punkten som. Kaminer, Kaminex, Köksspisar. Har sökt lite på forumet men inte hittat någon info.


Jag eller vi har en Tirolia vedspis i köket som jag skulle behöva byta stenar i eldstaden på. Nu är det ju så att Tirolia som märke inte finns längre.

Måttbeställning = Vi behöver mått för att tillverka denna del. Vanliga spistillverkare är: Husqvarna, Norrahammar, Näveqvarn, Ankarsrum, Norrhult, Bolinder m. Kokplattor och Spisringar finns under Tillbehör. Alla bilder innehåller en vattenstämpel med . Hitta billigaste ökonom celus vedspis hos AllaAnnonser.


Gloomyvice skrev: Jag har en platta på kaminen men drömmer lite om en riktig vedspis ändå. Vad ska jag köpa för vedspis , vad är bra kvalité både ut hållbarhetssynpunkt, hanterbarhet och effektivitet? Min nya plan är att köpa en ackumulatortank som är förberedd för solvärme och dessutom byta ut vedspisen i köket mot Denna Okonom från kaminexperten.


Då tänker jag att jag kan dra vattenburen golvvärme i badrummet och även koppla in några vattenburna element så långt varmvattnet räcker.

Mura in en vedspis i murstock. Köksspisen för dig som söker en lågprisvariant utan att för den delen skala för hårt på kvaliten. Denna CELUS COOK har ett enklare utförande men fortfarande alla de möjligheter du behöver för matlagning eller uppvärmning.


Lohberger vattenmantlad vedspis. Trasig platta på vedspisen. Frågekategori: Skorsten kakelugn och eldstäder. Rent oförskämt pris på en sten till en Celus 30cm vedspis , samt urusel service!


Den övre flamriktande stenen i vår Celus sprack efter flera års drift. De som säljer spisen och stenarna heter Göteborgs brasvärme AB, i Göteborg. Jag beställde en sten utan att fundera mera. Vi vill börja med att gratulera er för att ni har blivit lycklig ägare till en nytillverkad och svensktillverkad vedspis , Idun Nr 1. Er nya vedspis är både en tidlös och effektiv värmekälla med mer än 1års utveckling och historia bakom sig. Er nya Idunspis är försedd med den allra senaste för-.


Alla vitala delarna (topp, bottenplatta, eldsta dörrar) är i gjutjärn och möjlighet finns att dra skorstenen uppåt eller bakåt. Eldstaden ger god inblick till elden och ugnen är rejäl med en tydlig termometer på framsidan. En grupp för oss som använder vedspis för att laga mat och värma huset, i vårt hem eller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg