tisdag 17 november 2015

Biltema fuktmätare

För snabba oförstörande fuktmätningar i väggar, tak och golv. Lämpligt för alla typer av byggmaterial. Hyllplats: Välj varuhus Loading. Slut Begränsat lager I lager.


Ytbehandling av trä ska aldrig ske om fukthalten i träet är högre än.

Med upplyst display och automatisk avstängning. Fuktmätare - Oförstörande Mätinstrument Mä tinstrument Testinstrument - Biltema För 6kr kan man kanske få en. Visa filter Stäng filter. Temperatur- och fuktlogger 4. Har flera gånger fått lånat lite dyrare fuktmätare från jobbet för att bedömma virkens skick.


Såsom nu när jag ska måla huset. Jag har en biltema ´mätare som jag inte testat än, köpte den endast för att jag ordnat med kamin så jag tänkte kanske mäta fukt på veden eller nåt.

Såg nu när jag tittade på den att . En bra fuktmätare med kula. Med denna fuktmätare kan oförstörande fuktmätning utföras. Köpte i går en värsting- fuktmätare och har nu mätt och mätt i den lilla prickiga. Fick olika värden lite här och där. Vilken procent fuktighet är normalvärde?


Vagnen hade en temperatur av grader. Tacksam för ett uttömmande svar. Men vågade inte lita på den så jag beställde en besiktning på kr och fick veta att hela badrummet var fuktskadad.


Skaffa gärna en fuktmätare , finns på Biltema och hos Clas Ohlsson och på många andra ställen, då kan du hålla koll på hur hög den relativa fuktigheten är. Skall ligga under för att inte dynor och annat skall börja lukta. Men är det en metod att lita på? Nej, säger tidningen På Kryss Hasse Pettersson som i många år arbetat med fuktmätning. Det finns för många felkällor.


Ved med högre fukthalt än procent bör man inte elda alls. Fast att köpa en sådan enbart för att kontrollera veden är inte nödvändigt.

Håller man sig till tumregeln om att veden ska vara huggen och lagd på tork . Mätinstrument, Termometer, 0. Fuktmätning måste kompletteras med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg