måndag 23 november 2015

Vad kostar el i månaden lägenhet

Om jag skulle vara motiverad att spara skulle mina fasta avgifter drastiskt minska - själva elen är ju inte dyr. Hur mkt betalar ni i elkostnad (varmhyra hyresrätt)? Hur mycket betalar ni för elen varje månad?


Fick precis första elräkningen för en full månad och blev lite förvånad över hur dyrt det blev. Tänkte vänta till månadens räkning kommer så att jag verkligen har hundra koll på vad allt kostar. Lägenhet - Energikalkylen - Energimyndigheten energikalkylen.

Nu kan du som bor i småhus eller lägenhet bli lite mer energismart. Fyll i Energikalkylen så får du en rad praktiska energisparande råd och tips på vad du kan göra hemma - allt från enkla spartips till att byta hela värmesystemet. Genom att minska din energianvändning minskar du både din . En genomsnittlig lägenhet med personer gör av med cirka 2kWh hushållsel per månad.


Hur stor är egentligen den genomsnittliga energiförbrukningen i ett svenskt hem? Har förstått att det kan vara olika om värme ingår eller ej men det skulle vara kul att höra om kostnaden på ett ungefär. Vad är normal förbrukning? Tänker mig att det bor en familj med ett antal barn i lägenheten.


El kostar väl runt 5kr om dator osv står på?

Nån form av hemförsäkring? Att t ex garageplats kan kosta extra vet jag, men finns det några andra utgifter man inte kommer undan? I hemlighet håller jag med henne. Alltid har svaret och berättar även vilka delar som förbrukar mest el.


Att köpa elen (Elhandel på räkningen) från Fortum kostar 3spänn per år i årsavgift. Jag betalar elen kvartalsvis. Därför tänkte jag kolla med er om det är någon som har koll på vad det kan kosta i månaden ? Jag kanske ska tillägga att lägenheten ligger på våning två av tre i ett litet äldre hus. Här kan det skilja en hel del beroende på vilka energikrävande apparater du har i din lägenhet.


Det innebär 2– 4kronor per månad. Att använda fjärrvärme är alltså ca 8kr billigare än el per år. Tillskottsvärme vid kalla . Hur vet man ens att dom stämmer av förbrukningen på årsbasis, och vad är det som säger att man inte gjorde av med väldigt lite el just den månaden som.


Bor man i lägenhet och inte behöver bry sig om uppvärmning så kostar all el för dig som konsument och det är bra att köra lågenergiska prylar. Ytterligare 6har mätning av enbart. Jag och min pojkvän har lägenhet i Torrevieja och vi är endast där ett fåtal ggr per år, ändå betalar vi ca 8kr per månad till elbolaget Iberdrola. Kostnaderna för att bo i lägenhet fortsätter att öka.


Mellan landets dyraste och billigaste kommun skiljer det 9kronor i månaden.

Varje år kartlägger Nils Holgerssonrapporten hur mycket det kostar att förse en vanlig trerumslägenhet på kvadrat med el , värme, vatten och avfallshantering. Lägenhet med rum och kök i vackra Lennartsfors där du finner slussen bara ett stycke bort. Vacker natur och flera badplatser i närheten i Sjön Stora Le som.


Om du är en normalförbrukare innebär det att en rok betalar ca 1kr per månad för vattnet. Kommer alla lägenheter hos Kopparstaden att få individuella mätare för vatten? Ja, målet är att alla lägenheter ska få .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg