torsdag 11 augusti 2016

Rökgasfläkt ejektor

Allmän information om produkten. Extremt prisvärd rökgasfläkt ! Kommer med en ejektorfläkt, dvs där själva fläkten sitter utanför rökröret. Det gör det betydligt mindre känslig för hög rökgastemperatur!


Bild: Mått på rökgasfläkt 1mm.

Utloppet på fläkten är 1mm. Fläkten arbetar med ejektorverkan, vilket innebär att rökgaserna blandas med uteluften och stiger rakt upp. Få igång förbränningen och slut på inryckning i bostaden med INJEKT rökgasfläkt.


Ingen propeller eller motor i rökgaser. Se principskiss hur den fungerar. Kontakta oss så hjälper vi dig med rätt storlek och . En skorstensfläkt med ejektorfunktion.

Denna rökgasfläkt har vertikalt utblås och klarar höga rökgastemperaturer. En radialfläkt på ejektorn garanterar maximal effekt. Prislista Injekt rökgasfläkt.


Statiskt undertryck Pascal = mm vp. Frakt och moms tillkommer. Vi lämnar års garanti på ejektor. Stjärnas Energiprodukter. Nu är ju inte pannor mitt område, men de ejektor typer jag kan tänka mig att man använder är följande.


Hoppas det går att förstå principskisserna. Skulle gissa att det är något sådant du har. Snabb och enkel tändning, Du får garanterat lätt att tända brasan, oavsett placering, väderförhållanden eller hur skorstenen passar för eldstaden. Contura 550T -kamin jag har. På det sättet undviker du . Det är inget problem med draget när jag eldar.


Rökgasfläkten har aldrig varit monterad.

Sotning sker enkelt genom ejektor utan någon demontering. Injekt arbetar med ejektorverkan (innebär att rökgaserna blandas med uteluften och stiger rakt upp) och tål höga rökgastemperaturer. Menar du en rökgasfläkt med ejektorverkan för montering högst upp på skorsten?


Isåfall monterade en kompis till mig en sådan för några månader sedan och den fungerar utmärkt, kan bara inte komma ihåg vad den hette. Om det är intressant kan jag ta reda på det imorgon. Hej, jag undrar om det finns någon som har nått bra tips om vilken fläkt man kan använda om man ska bygga en egen rökgasfläkt ( ejektor )? Varför inte bygga en ejektor ovanpå skorstenen och blåsa in luft i den med fläkten, fläktluften får då dra med sig rökgaserna. Ejektorer Grundfos till djupbrunnspumpar typ CR DW (samt gamla CPE och CPES) avsedda för PEM NT 10.


Helt av brons med munstycke av rostfritt stål. Om sugrör önskas utbytes bottensilen på ejektorn mot en nippel typ M med invändig gänga G25. En rökgasfläkt med ejektorverkan. Undanröjer problem med rök såväl inom- som. Ejektor i rostfritt stål.


Löser problem med rök nedslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg