onsdag 28 mars 2018

Termostat fläkt

Välkommen till PriceRunner! Temperaturstyrt tillslag av fläkt. Elektronisk termostat för utanpåliggande montage. Kan användas ihop med Pax fläktar utan styrautomatik.


Passar bra ihop tilluftspaket 100.

Alla våra värmefläktar har en integrerad termostat. Vill du vara helt säker på att uppnå en viss temperatur rekommenderar vi dig att du ändå ansluter din fläkt till en extern termostat i växthuset. Vi har olika termostater i vårt sortiment som både kan ställas in på. När jag har den igång sjunker tempraturen i rummet till ca 13grader vilket är lite väl kallt.


Jag skulle vilja hitta en termostat jag kopplar på så att fläkten bara går igång när tempraturen överstiger en viss tempratur och sedan stängs . Eftersom alla vänner, och andra forum jag frågat på, gott bet på mitt problem, tänkte jag att det var lika bra att vända sig till källan av experti. Claes Ohlsson för några hundra. Då kan du ställa in önskat gradtal exakt med siffror.

Den fungerar tillsammans med samtliga PAX-fläktar som ej är försedda med elektronik. Fläkten kör du i så fall . Sedan är kaminen är inbyggd och insuget ska vara inne i utrymmet bakom kaminen och jag har inget eluttag där. PAX termostat är avsedd att användas tillsammans med en fläkt som värmeförflyttare.


Att ta hit en elektriker är inte ett alternativ för de kommer kosta mer än paxfläkten. Själva fläkten ska sedan vara nere i källaren. Därför behöver jag en fläkt som kan styras på liknade sätt som . Behöver en baklängestermostat som slår till när. Hur bygga in datorfläkt, nätagg och termostat i vägg? Termostat med möjlighet att reglara värme eller.


V fläkt finns att hitta lite var stans. Men jag hittar ingen specifik 230- fläkt med inbyggt tempreglering. Det jag kan tänka mig är att använda en termostat.


Enklast är kanske att ha en med stickpropp. Finns dyrare och säkert billigare. Den drar in luft från nedre gallret och blåser uppåt.

Vi har faktiskt köpt en riktig fläkt med termostat och monteringsanvisning men den ligger kvar i sin låda eftersom jag tycker det är fel att montera fläkten uppe vid det övre gallret. Värmen stiger uppåt som alla vet, att då sätta en fläkt. Shoppa TERMOSTAT FÖR FLÄKT NC till återförsäljarpriser hos Selga - din elgrossist. Max driftspänning: 2V AC.


Maximal strömförbrukning: A. Montering: DIN-skena mm. Ytterligare ett alternativ är att bygga en termostat som startar fläkten vid en viss temperatur i solfångaren, oberoende av inomhustemperaturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg