fredag 15 juli 2016

Hushållsmixer bäst i test

Vad som skiljer en blender från en annan kan bland annat vara volymen på kannan. Vissa har så små kannor att de lämpar sig bäst för att tillreda en enda smoothie, ofta går det dessutom att ta med sig denna kanna och dricka smoothien på språng. Andra blendrar kan ha en kanna med uppemot liters . Test av populära Blenders - Hur stora påfrestningar klarar de, hur enkla är de att rengöra och hur god blir smoothien?


Mixa, hacka, röra, krossa.

En bra blender kan snabbt hjälpa dig med tråkiga moment i köket. En av apparaterna låter som en bergborrmaskin. Visa full tabell för alla produkter.


Samma år testades modellen även av danska konsumentrådet Tænk där den blev utsedd till bäst i test. Tittar man på kundrecensioner så återfinns även samma . Så varför köpa en blender ? Tillskillnad från att blanda röror med en stavmixer, pressa frukter i en juicepress eller knåda ihop en delikat kakdeg med en matberedare – kan du istället med en blender uppfylla alla dina köksdrömmar i en och samma maskin.

Trenden för att eftersträva en hälsosam kost ökar . Jag var rätt nöjd med min Kenwood så jag köpte en ny, som min kompis körde sönder istället. Den blev inte så långlivad. Nästa gång blev det en Omniblend TM-7I som fortfarande lever :), dock uppgraderade jag mig när jag skulle testa Omniblend TM-8V, så just . Se alla nya tester på matberedare!


Omdöme: Kraftfull maskin som ger användarglädje. Bearbetar alla grovhackade grönsaksbitar samt fixar snabbt en smoothie. Tyvärr är inte iskrossen optimal utan de krossade bitarna får olika storlek.


Rejält steglöst hastighetsreglage . TEST Till soppor, såser eller kanske sköna drinkar? En stavmixer går att använda till det mesta. Att den är snabb och enkel att använda är de största fördelarna, säger testpanelens Kim Petersen. Efter att ha gjort entré för drygt tio år sedan är nu stavmixern standardutrustning i många svenska kök. Bäst i test är Kenwood Kmix BLX5 men det finns flera prisvärda alternativ.


Jag kommer faktiskt inte ihåg vilket det var men bra skulle den vara.

Betalade mina 6kr och tyckte jag gjort en kanonaffär. Idag är jag säker på att jag gjorde en dålig affär och det . Bästa blendern: i hård test – alla klarar inte jobbet. Högljudda tusenkonstnärer som klarar det mesta.


MÅNGA KRAV PÅ MODERN BLENDER. Krossa is, fixa pesto, mixa smoothie, göra. Med en blender i köket är det bara att fylla på med ingredienser, välja lämplig funktion och låta jobbet sköta sig själv. Men hur smidigt det går varierar stort mellan olika modeller.


När WiseGuide testar blenders blir Omniblend TM-8bäst i test då den mixar soppa och smoothie snabbt och med ett perfekt . Ett amerikanskt test där Blendtec har varit med är Good Housekeeping. I deras tester testas varje produkt för sig och man jämför inte mellan produkter som i andra tester. I deras test av Blendtec Designer blender kunde det knappast ha blivit ett bättre omdöme. Blendern fick bästa möjliga betyg i testet vilket innebär stjärnor . Nu har jag letat, googlat, frågat och researchat om allt kring mixers.


Haha, varför då undrar ni? Jo, för jag har kommit på att det är exakt precis det jag behöver hem, som en del i vardagslivet och en del i den dagliga rutinen för att jag ska må bra. Låter kanske konstigt, men minns ni det här inlägget? Blender och mixer finns numer i varje hem, men vad ska man tänka på när man ska köpa en ny? Resultatet blev riktigt jämt och fint under de flesta tester.


Inte samma toppresultat som de två första vi recenserat, men klart tätt inpå. Med en mixer i köket kan du fixa en smoothie, göra barnmat och mixa en soppa. Vi har testat åtta modeller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg