torsdag 22 februari 2018

Luftvärmepump jula

Utomhusdelen är extra rostskyddad och utrustad med värmeslinga samt behovsstyrd avfrostning, vilket gör luftvärmepumpen till ett bra val i nordiskt klimat. Pumpen är utrustad med fem driftlägen, vertikal oscilleringsfunktion, timer, frysskyd automatisk avfrostning, automatisk omstartsfunktion samt turbofunktion och en mängd andra funktioner. Extremt effektiv inverterpump som är lämplig för utrymmen upp till 1m².


Utomhusdelen ger bra värme även vid utomhustemperaturer ned till -°C och är utrustad med värmeslinga samt behovsstyrd avfrostning, vilket gör pumpen till ett bra val i nordiskt klimat. Ska installeras av behörig kyltekniker.

Grundprincipen är att du tillför en liten mängd elektricitet för att driva värmepumpen, men efter att anläggningen fått arbeta utvinner du en ännu större mängd värme. Det handlar om en så kallad luft- luftvärmepump som omvandlar uteluften till värme i hemmet och som kan hjälpa till att sänka värmekostnaderna ordentligt. En luftvattenpump där man förbinder utedelen med innedelen med vatten som medium däremot kan liknas med en kyl eller frys.


Men jag har då aldrig köpt en frys där jag själv fick förbinda kondensor och förångare och själv släppa på köldmedium. Nåväl, i veckan kom ett erbjudande på billig luftvärmepump hos Jula : Image Värt att prova tänkte jag, och slog till så där spontant som det händer ibland. MEN när jag läser instruktionen så stöter jag omedelbart på problem.


Image Var hittar jag lämpliga djur och växter å här års.

Jag bor i norra Norrland . Anslut luftvärmepump och tank på Jula värdelös,nån som vet,priset är tilltalande! Tänkte installera en luftvärmepump innan hösten. Hur kommer jag billigast undan? Som tidigare har skrivit så Zibro från Jula när det är kampanj.


Köpte en luft-luft pump till garaget idag, en på extrapris på Jula. För att överhuvudtaget få köpa pumpen fick jag skriva på at jag agit del av info att jag själv inte får installera den. Nähä, det skulle vara en akrediterad kyltekniker som kommer ut och tittar på installationen jag har gjort, trycker ihop nipplarna till . Skulle faktiskt nämna detta, direktverkande el med värmefläkt eller dyligt, nästintill gratis installation, samt låg förbrukning när du håller låg temp. Installationspaketet innehåller: innedel med värmeväxlare, utedel med kompressor samt fläkt med fjärrkontroll. Läs om fullständiga avtalsvillkor.


Ska utomhusdelen monteras på markstativ (rekommenderas vid yttervägg av trä) kan du köpa detta på JULA -varuhuset. Den var mycket högljudd så länge den satt på väggkonsoler, det blev mycket bättre när utedelen flyttades till markstativ. Har en luftvärmepump Anslut kW från Jula och pool Primastar med ca kubik.


Idag var poolen uppe i grader.

Känns som den inte ger full effekt så att säga. Soltäcke ligger på poolen. Hade pumpen förra säsongen med men kommer inte ihåg att den . Värmeeffekt: kW (kW).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg