tisdag 6 februari 2018

Luftvärmepump forum

Hjälp med oberoende dimensioneringar och ekonomiska kalkyler för just ditt hus. Raditorer, konvektorer, fläktradiatorer och fläktkonvektor. Funderar på att införskaffa en luftvärmepump men verkar ju finnas hur många olika som helst. Jag och min sambo tänkte installera en luft-luft värmepump i vårt 70tals hus iom att vi har direktverkande el.


Har letat runt en hel del efter. Billig luftvärmepump med snabbkopplingar eller.

Fler som har haft problem med Panasonic. Du ska köpa luftvärmepump och vill snabbt få reda på vilken som är den bästa värmepumpen idag. Och du har kommit helt rätt! På denna sida kommer vi nämligen att titta närmare på vilka luftvärmepumpar som vunnit i testerna den senaste tiden. Men du kommer också att få veta vilka saker . Bonus Air är ett så kallat monoblock, alla komponenter är i en enhet, och därmed kan VVS- montörer montera den.


Samtidigt kommer även de större leverantörerna med monoblockprodukter nu och appellerar till den målgruppen. Det är sällan det går back på en luftvärmepump om man har direktel. Rätt placerad kan den värma hela huset förutom när det är riktigt svinkallt.

Farsan fick lägre förbrukning på hela året än vad han hade en normal vintermånad och han hade golvvärme innan. Det finns alltså massor med pengar att spara. Hur fungerar en luftvärmepump ? Har snöat in mig en del på Mitsubishi. Har idag 2st elradiatorer för att värma verkstaden på ca 20kvm.


Så vad vore en passande pump för detta ändamål ? Jag fick min värmepump (Panasinic E9MKE-3) installerad som planerat i onsdags och jag måste säga att den överträffar förväntningarna. Här finns i alla fall ett definitivt svar, se punkt 4. Värmepumpen kommer med stickpropp. Det kan nog vara gott nog i de flesta fall. Jaha, då skulle det vara dax. Hej nu är det så att jag har införkaffat en billig luftvärmepump från jula med snabbkopplingar som jag ska installera i mitt lilla hobby garage.


Vi har idag: 150kvm delat på två våningar. Ovanpå det så har vi en vind (isolering mellan boyta och vinden och endast aluminiumtak över vinden så den är såklart kall på vintern och varm på sommaren). Hej Jag undrar om placeringen av själva utomhus-delen på en luftvärmepump spelar någon roll? I så fall hur mycket förlorar man på att inte sätta den i söderläge? Och finns det annat att tänka på?


Vi tänkte installera en luftvärmepump hemma för att spara in lite på elkostnaderna hemma (vi har direktverkande el). Villan har relativt öppen planlösning i två.

Jag tycker att det har blivit rätt tydligt att det inte behövs några andra forum än happy oavsett spörsmål. Att stämningen piskas upp . Utomhus blev det också rejält kyligt, från runt nollan till -14. Nån som använt sig av denna ? Själv är jag helt novis . Ska man lära in alla knappar?


Mest belysning från olika leverantörer. Jag ska testa, jag blir lite orolig över att bryta strömmen, då alla övriga funktioner stannar. Vad händer om den avfrostar och strömmen bryts?


Hittade en programmerbar 1-knappsfjärr som ser ut som lämpligt objekt. Den verkar vara framtagen som .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg