måndag 19 februari 2018

Vakuumpåsar biltema

Sparar utrymme och skyddar kläderna mot vatten, lukt, mögel, smuts och insekter. Dubbla blixtlås och dubbla säkerhetsventiler för enkel och säker förslutning. Lätt att suga ut luften med dammsugare. Ger längre hållbarhet och fräschare matvaror. Smart låda som sparar upp till förvaringsutrymme.


Förvaringslådan är av canvas, har handtag på sidorna och invändig vakuumpåse vilket ger extra skydd.

Skyddar kläder och andra textilier mot vatten, lukt, insekter, m. Vakuumpåsen har dubbla blixtlåslås för enkel och säker förslutning och luften sugs lätt ut med . Välj varuhus, Bollnäs, Borlänge, Borås, Gävle, Göteborg (Backaplan), Göteborg (Sisjön), Halmsta Helsingborg, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona . Bestäm storleken på dina påsar själv. Vakuumpåsar som sparar utrymme i garderob, förråd eller resväskan. Används till förvaring av mat i kylskåp och frys. Kan användas i mikrovågsugn samt till att sjuda vatten i - perfekta för matuppvärmning.


De ligger på runt halva priset jämfört med t ex OBH.

Står också att de klarar uppvärmning. Har ni något annat tips på billiga påsar, eller det är väl tub jag frågar efter egentligen? Behöver beställa lite vacuumpåsar inför årets jaktsäsong. Har en Foodsaver vacuummaskin som jag är ganska nöjd me och har kört med påse på rulle. Dom jag har kvar fick jag med när jag köpte maskinen, har således inte beställt påsar nånstans tidigare.


Var brukar ni köpa påsar? Med rätt utrustning går resan som en dans. Marie Alpman har packat resväskan. Kolla in de bästa resprylarna i bildspelet. Både tvättpåsar och vacuumpåsar.


Biltema har en hel del bra saker. Sen har IKEA väldigt bra packpåsar i sitt family sortiment. Det underbara med dessa är att de håller formen och inte fungerar som en påse Dvs påsarna staplas väldigt fint i väskan (gör dem lätta att packa i och ur) utan att allt väger :) Svara . Mycket smidigt och enkelt. Jag brukar märka utanpå påsen sen vad jag har i så slipper jag öppna och sen suga ur luften igen i onödan. Clas Ohlssons var suveräna men storleken var lite väl överdriven, jag har liksom inte plats att förvara mer än ett så pass stort paket.


Rustas var inte lika imponerande. Jag har sett tips på diverse bloggar och i tidningar på att man kan återanvända vakuumpåsar.

Det tycker jag är rent vansinne. Det kommer vara små fickor där du inte kan diska helt rent och där kan bakterier frodas. Vi ska också komma ihåg att under syrebefriade förhållanden gynnas anaeroba bakterier .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg