torsdag 27 november 2014

Biltema säckkärra

Med fällbar lasttå och fast lastplatta. Teleskophandtag och fällbar lastplatta. Med polypropylenfälg och slang. Hjul av PP-plast, Ø 1cm.


Blålackera med svarta handtag och hjul i solid PU-plast (1mm).

Lastyta (botten): 3x 2mm. Riktigt robust kärra som kan bära upp till 2kg last och har utrustats med fast lastplatta, uppfällbart lastgaller (410x3mm) samt luftgummihjul (10x5). Hej, Jag är på gång att flytta till hus och har tittat efter magasinkärra att använda i flytten. Min första tanke har varit Biltemas för 3kr.


Den är nog på framsidan av deras katalog nu. Inte bästa precision på julinfästningen men inga problem för det. Kartongvagn 200kg luftgummihjul blå. Allround kärra max 2Kg.

Visa filter Stäng filter. Sortera efter: Nyhet, A-Ö, Pris. En mycket lätt bagagekärra i aluminium. Infällbara hjul gör den mycket utrymmessnål. Hopfälld H 7mm, B 5mm.


Inskjutbara handtag och infällbart lastplan. Handtaget kan spärras i ett höjdläge. Fungerar minst lika bra som en trappkärra med små hjul. Plasthjul och väldigt enkel. Verkade vara gjord för att transportera drickabackar typ.


Jag använde den till att transportera min elgitarrförstärkare ( Väger kg). Jag skulle hemskt gärna vilja få tag i en sådan men hittar ingen. Finns billiga enkla kärror på clas ohlson och biltema , men de är för . Och sen går det ju även med en hel del till.


Jämför priser och läs recensioner på Byggtillbehör. Välkommen till PriceRunner!

Jag håller med och baserar min erfarnhet på en kärra från Biltema. Jag har liknanade hjul då mitt båtsläp på vippan som är under kölen, längst akterut på släpet. I höstas köpte jag massiva hjul (gula som egentligen var till säckkärra ) på JemFix och de har i alla fall klarat vintern ute med båten på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg