måndag 10 november 2014

Nibe utegivare

En givare som är placerad utomhus som meddelar utetemperaturen till värmepumpen. Så här tömmer du din varmvattenberedare. Hur får jag mer varmvatten ur min värmepump?


Naturen kan vara varm och kärleksfull, . Vi är en oberoende leverantör av reservdelar och värmepumpar från alla ledande märken.

Alltid fri frakt inom Sverige. Jag har köppt ett hus som för cirka år sedan konverterades från olja till elburen vattenvärme. Jag har planer på att byta ut pannan till en värmepump, men det blir i så fall först nästa år. Min fråga är om min nuvarande utegivare (ser ut som ett lite flygande tefat på en pinne) sitter rätt.


Kan inte en vanlig tempgivare (typ till VBf o VBr) till Niben användas? Den jag har sitter i en vanlig Kulodosa och ser likadan ut som dom som Nibe skickar gratis när nån är trasig. Utegivare NIBE Fighter värmepump,rh:jsenergi.

Detta tillbehör används för att få en jämnare inomhustemperatur. RTS har upp till tre funktioner: 1. Redovisa aktuell temperatur i värmepumpens display. Ger möjlighet att ändra rumstemperaturen i °C.


Mecaterm VP utegivare amp Returgivare för Flash 900. Produktnamn, Utomhusgivare Fighter. Storlek, 80x80x25mm (BxLxH).


Reläbox med anslutningsmöjlighet för utomhusenhet, tillsatsvärme . Offert på NIBE ALLTID TILL DOM BÄSTA PRISERNA! Vi ordnar fram offerter på NI. Ny energisnål och godkänd cirkulationspump! EVC fabriksmonterad på NIBE COMPACT. Radiatorer och avtappning av pannvatten.


Avtappning av pannvatten. Styrning av framledningstemperatur.

Schemaläggning av värme, ventilation och varmvatten samt semesterläge. Arbetar med det miljövänliga köldmediet R2(propan). Kan styra flera värmesystem, med olika temperaturnivåer.


Fasindividuell effektvakt. Kommunicerbar med NIBE UplinkTM och GSM (tillbehör). Cirkulationspump inställd. Inställning värmebärarflöde. Trygghetsförsäkringen överlämnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg