måndag 13 april 2015

Fuktcreme bäst i test

Torr, fet, normal eller kombinerad hy? Oavsett om du är på jakt efter ansiktskräm i budget-, mellan- eller lyxklass. Här är produkterna som är bäst i test. Den här ansiktskrämen är en riktig fuktbomb som passar för normal till torr hy.


Hej snålblåst i lekparken! Krämen innehåller squalan, som är ett av . Mota bort vinterfnaset med en riktigt fuktgivande dagkräm. Eller bara tar första bästa burk som ofta blir ett felköp. Stoppa in anti-aging ingredienser och solskydd också och det blir om möjligt ännu mer förvirrande.


Ansiktskrämer, lotions, olika aktiva och intensivbehandlande. Hur väljer man då rätt fuktgivare? För att ta reda på det frågade vi hudvårdsterapeuter att . Testfaktas test av hudkrämer.


Priset säger inget om hur bra en hudlotion är på att återfukta huden. Body Shops lotion innehåller flera omdiskuterade parabener och många allergena ämnen. Vi har testat dagkrämer i alla prisklasser.


Läs vårt test nu, så vet du vilka dagkrämer som är riktigt bra och prisvärda! I en serie med artiklar kommer du att kunna ta del av grundläggande tips kring vad som behövs för en perfekt bas när du lägger makeup. I denna artikel kommer jag fokusera på hur du hittar den bästa ansiktskrämen för just din hudtyp, samtidigt som jag låter priset vara en aspekt att ta hänsyn till. De senaste året har marknaden exploderat av ekologisk och naturlig hudvård och vi älskar det.


Men när det finns flera märken och produkter att välja mellan blir det också svårare . Möt de åttta krämerna som nominerades av ELLE Beauty Awards jury i kategori ” Bästa Ansiktscrème”. Efter en svår överläggning (alla är fantastiska – vi lovar!) belönades La Prairie Cellular Swiss Ice Crystal Creme med den tjusiga titeln, men här är hela listan på de åtta bästa. HTH innehåller en kombination av karbamid och mjölksyra.


En kombination av fuktighetsbevarande ämnen som faktiskt Pharmacia patenterade redan på 70-talet i sin kräm . Samma sak när det kommer till deras Comfortcreme som är den bästa just nu i vinterkyla enligt mig . Det vill man motverka med fuktgivare, morgon och kväll. Här kommer en fullmatad guide till den bästa fukten just nu och som en vis man en gång sa: Moisture is the essence of wetness, and wetness is the essence of beauty. Fuktcreme med citron som sägs jämna ut hudtonen.


Innehåller grönt te och jästextrakt som innehåller kollagen vilket i sin tur hjälper till att öka cellförnyelsen och hämmar melaninproduktionen. Luktar lite medicinskt, men inte obehagligt. Faktiskt märkbara resultat på min största pigmentfläck, trots att jag . Däremot utvecklade procent av patienterna retinoid dermatit, vilket är ett problem med att använda Bäst i test. Syra en natt, retinol nästa och sedan en kräm med endast fuktcreme En lite retinol kombo, perfekt för att börja test Retinol är super mot solskador! Ett serum har nämligen mindre molekyler än en vanlig fuktcreme och kan därför tränga ner djupare i huden där vår främsta hudaktivitet pågår.


Det bästa är att använda sig av två olika: ett som jobbar med ett specifikt område som till exempel hudtexturen, att stimulera cellförnyelsen, minska pigmenteringar . YSLs guldpenna täcker inte alls tycker jag, däremot har den bra ljusreflektion. Ett annat stort minus för YSL är att jag och andra blivit allergiska mot den (vilket får mig att undra vad som är i den, för jag blir i stort sätt aldrig allergisk mot kosmetika, hudvård etc). Ps I min blogg kan du läsa ett test om den och . Jag får regelbundet frågor om hudsjukdomen rosacea och tycker att det är dags att vi reder ut den ordentligt.


Jag har pratat med Hanna Seth, utbildningsansv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg