måndag 11 januari 2016

Värmepump jula

Utomhusdelen är extra rostskyddad och utrustad med värmeslinga samt behovsstyrd avfrostning, vilket gör luftvärmepumpen till ett bra val i nordiskt klimat. Här kan du på ett lättöverskådligt sätt se vilka alternativ och möjligheter som finns beroende på vilket värmesystem du har idag. Och du kan även hitta tips på hur du kan komplettera ditt befintliga värmesystem.


Har du fler frågor om värmepumpar ? Kontakta vår kundsupport! Anläggningen består av utomhusdel, inomhusdel med cirkulationspump och inbyggd kW elpatron, samt en funktionell styrpanel där du .

Pumpen är utrustad med fem driftlägen, vertikal oscilleringsfunktion, timer, frysskyd automatisk avfrostning, automatisk omstartsfunktion samt turbofunktion och en mängd andra funktioner. Extremt effektiv inverterpump som är lämplig för utrymmen upp till 1m². Utomhusdelen ger bra värme även vid utomhustemperaturer ned till -°C och är utrustad med värmeslinga samt behovsstyrd avfrostning, vilket gör pumpen till ett bra val i nordiskt klimat. Ska installeras av behörig kyltekniker.


Det handlar om en så kallad luft- luftvärmepump som omvandlar uteluften till värme i hemmet och som kan hjälpa till att sänka värmekostnaderna ordentligt. En luftvattenpump där man förbinder utedelen med innedelen med vatten som medium däremot kan liknas med en kyl eller frys. Men jag har då aldrig köpt en frys där jag själv fick förbinda kondensor och förångare och själv släppa på köldmedium. Installationspaketet innehåller: innedel med värmeväxlare, utedel med kompressor samt fläkt med fjärrkontroll.


Läs om fullständiga avtalsvillkor.

Ska utomhusdelen monteras på markstativ (rekommenderas vid yttervägg av trä) kan du köpa detta på JULA -varuhuset. Köpte en luft-luft pump till garaget idag, en på extrapris på Jula. För att överhuvudtaget få köpa pumpen fick jag skriva på at jag agit del av info att jag själv inte får installera den. Nähä, det skulle vara en akrediterad kyltekniker som kommer ut och tittar på installationen jag har gjort, trycker ihop nipplarna till . Har länge tänkt köpa en Zibro till garaget på 48kvm.


Zibro är borta men denna Qlima är kanske samma variant? Anslut luftvärmepump och tank på Jula värdelös,nån som vet,priset är tilltalande! Den var mycket högljudd så länge den satt på väggkonsoler, det blev mycket bättre när utedelen flyttades till markstativ.


Test av värmepumpar är ett av alla test som Folksam genomför årligen. Värmepumpen , är idag det vanligaste sättet att värma upp villan eller fritidshuset. Nåväl, i veckan kom ett erbjudande på billig luftvärmepump hos Jula : Image Värt att prova tänkte jag, och slog till så där spontant som det händer ibland. MEN när jag läser instruktionen så stöter jag omedelbart på problem. Image Var hittar jag lämpliga djur och växter å här års.


Jag bor i norra Norrland . Allting verkar fungera ok efter installation, men manualen som följer med är ett stort frågetecken vad gäller information hur man ställer in värmepumpen. Erbjudanden från butiker, inkluderat betalande butiker. Vårt mål är att lista alla erbjudanden som finns på marknaden.


Visa begagnade produkter och demoprodukter.

Julas värmepump har högre COP värde än tex IVT Optima, vilket då för mig låter bra, men man kan ju inte annat än undra varför det skilljer så mycket i. Köp den på Jula och berätta hur det gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg