torsdag 17 augusti 2017

Mutterdragare rusta

Smidig maskin som är perfekt för däckbyten m. Med LED-lampa som lyser upp arbetsytan. Gummerat handtag för ergonomiskt grepp. Broms som stannar maskinen omgående. Re: Elektrisk mutterdragare ? Hej,köpte idag en elektrisk muttermaskin på Rusta ,måste erkänna min tveksamhet inför denna då vi på jobbet(mekanisk verkstad) kör med kända märken Men,men provade maskinen på våra bilar när jag kom hem och det var inga problem att dra loss muttrarna ;den var .

Biltemas Hjulmutterdragare? En kraftig maskin i komposit med inställbart moment max. Den jag har köptes på ÖB eller va det rusta.


Skit samma den är helt orkeslös tung och för bara massa oväsen. Bytte till sommar däck på mammas bilar för några veckorsedan och den orka inte skruva av bultarna eller lossa på muttrarna. Det fick jag göra för hand.


Den ända den duger till är att skruva in . Svar: En god regel är att bara använda en knackande mutterdragare (oavsett om den går på luft eller elektrisk ström) när man ska lossa något – inte dra åt. Diskussion oElektrisk mutterdragare på Rusta i AutoPower Forum Bilvård.

Byggvaruhandel för kvalitetsmedvetna yrkesproffs och privatpersoner - handla mutterdragare bekvämt online eller i våra varuhus. För husbehov räcker batteridrivna verktyg långt. Köpte en på rusta för 199:- som man kopplar in i 12v uttaget, funkade hur smidigt som helst och är fortfarande hel efter första däck byttet. SKRUV- dragare eller sladdlös borrmaskin.


Varning för elektronisk mutterdragare. Visa sortimentet från A till Ö Bläddra i katalogen. Kit med mutterdragare , två batterier och laddare. Vet att både Jula och Rusta har för en 300kr(Eldrivna 2volt). Mutterdragaren kommer utrustad med tre hastigheter för olika applikat.


Men man måste lossa lite på bultarna innan den orkar dra bort dem( alltså måste du efterdra dem oxå). Annars skall det fungera bra. Hej nu är det så att jag behöver en duglig mutterdragare för att kunna dra muttern till min variator på moppen. Jag ska ta dem vid hornen, ställa till med en scen, dänga pjäsen i disken och åberopa min rätt som kränkt konsument. Inga problem att få en ny,men de . Nån som har erfarenhet av elektriska mutterdragare ? Jula å Rusta säljer såna för 4-5kr.


Hjulmuttrarn sitter ju som vanligt fast alldeles för hårt på SAABarna. Jag har ju inte någon kompressor.

Köpte nån el- mutterdragare på Jula eller Rusta. Har funkat att byta över däck med. Ni som har små kompressorer slipper höra kompressorn gå igång efter ett par muttrar. Sen måste man vänta på att den ska få upp trycket innan ni kan få av den där bulten som sitter som .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg