onsdag 20 april 2016

Ctc värmepump forum

Luftning av värmepump och radiatorer? Hjälp med oberoende dimensioneringar och ekonomiska kalkyler för just ditt hus. Raditorer, konvektorer, fläktradiatorer och fläktkonvektor.


Förr mån sen köpte jag och min sambo vårt dröm hus,men nu blir det snart vinter och vi vet inte hur vår värme. Svindyr elräkning efter att vi installerat.

Någon med erfarenhet av LUFT-VATTEN-pump? Första vintern jag hade pumpen hade jag rätt mycket av dessa larm, så efter ett telefonsamtal kom en tekniker som bytte ut styrkortet och mjukvaran. Sen fungerade det resten av den vintern (vintern för två år sedan), som hade en . Enligt CTC är modellen CTC GSi-en modern och effektiv värmepump med en varmvattenkapacitet på 3liter.


Den är perfekt för normalvillan med berg-, sjö- eller jordvärme. Pumpen anpassar sig automatiskt till husets behov under hela året. Vid stort varmvatten- eller effektbehov ökar effekten och vid .

Bekvämt och flexibelt: En värmepump från CTC sköter sig i stort sett själv och det är enkelt att komplettera med andra värmekällor, som t. Miljövänligt och förnybart: Bergvärmepumpen använder solenergi som lagrats i berg, mark och sjö. Den energi som används är gratis, . Om varmvattenförbrukningen är hög kan det vara lämpligt att komplettera med en extern varmvattenberedare samt välja en värmepump med högre effekt. Jämför priser och läs recensioner på Värmepumpar.


Välkommen till PriceRunner! Har aldrig sett elpatronerna gå. Lika mycket service som ett kylskåp. Nästan noll) När den går och man står framför den så hörs . Jag har köpt ett Modbus-gränssnitt till min CTC - värmepump som jag ska kommunicera med.


Tänker mig att jag kan dedikera en Raspberry Pi för detta men är lite osäker på hur jag enklast kommunicerar över RS485. Vill du ställa frågor om värmepumpar och installationer rekommenderar vi Byggmentor. Sen kan vi ju självklart inte ge pris på vad det kostar, vi kan väl inte veta vilken effekt du behöver på din värmepump.


Avslutade precis installation av bergvärme i huset. Hur stort hus har du, hur.

Test av värmepumpar är ett av alla test som Folksam genomför årligen. Värmepumpen, är idag det vanligaste sättet att värma upp villan eller fritidshuset. Jag skulle helt klart satsa på IVT,dom är klart störst på marknaden och har hållt på längst av alla.


Dom kan vara lite dyrare men det är värt pengarna. När jag monterar tillexempel CTC eller NIBE får man spader bara av att fatta alla koder och skit istället för att . Alla värmepumparna har testats enligt internationell standard för provningar till som kallast -15°C. I tabellen finns också en uppgift från tillverkaren om vilken temperatur deras värmepump ska klara av som lägst. CTC som levererades med fabriksinställningar ner till -10°C har tillverkaren uppgivit att . Vi har atagit in offerter på att installera bergvärme och de två som står nu mot varandra kostar exakt lika mycket för samma innehåll.


Det enda som skiljer firmorna åt är vilken panna de använder. Så frågan är om man ska ha en IVT eller en CTC panna? Flest installerade CTC Ecoair. Kontakta oss för att prata CTC ! Re: Energieffektivisera värmepump. Thermia kör med flytande kondensering.


Jag har för mig att det är CTC som har en liknande lösning med någon typ av tank i värmepumpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg