torsdag 14 april 2016

Temperaturstyrd fläkt

Rörinstallation och fläkt som tål 80-gradig luft (jag tar luften direkt från kamin) har jag redan investerat i. Men jag antar att den bryter vid hög temperatur och sluter vid låg, medan jag . Hur ska jag fixa ventilationen i min vinterträdgård? Liknande en pc- fläkt helt enkelt men jag vill kunna koppla till 220-uttag istället för via en transformator. Koppla in fler fläktar på en tempstyrd sådan - Allmänna.

Men det ända jag hittar är Arctic F12. I den här kopplingen är det temperaturen som kopplar in eller ur en 12V fläkt. Strömmen från ett temperaturkänsligt motstånd typ NTC förstärks och kopplas vidare till en Schmittrigger för distinkt omslag, vilken styr den 12V fläkt som ingår.


Omslagstemperaturen kan ställas med en trimpotentiometer på . Jag har ett aktivt kylt slutsteg som låter så in i h-e! Det belastas inte och luften ut är rumstempererad. Jag skulle vilja ha något som startar upp först när temperaturen gått upp lite.


Kjell säljer en temperaturstyrd fläkt men informationen är väldigt knapphändig.

Temperaturstyrt tillslag av fläkt. Elektronisk termostat för utanpåliggande montage. Kan användas ihop med Pax fläktar. Pax Termostat för styrning av fläkt.


Termostaten ställs in på den temperatur man vill att fläkten ska starta. Fläkten går därefter till överskottsvärmen i . Hos Inet hittar du fläktstyrning i kategorin datorkomponenter. Finns det något modernt moderkort för T-Birds som har stöd för temperaturstyrda fläktar? Hittade ett gammalt Fujitsu-Siemenskort med i81 men inte för Athl. Komplettera chassit eller byt ut den gamla fläkten mot denna temperaturstyrda Akasa- fläkt.


De flesta nätaggen har en sådan fläkt i sig. Effekt (Watt), 6Watt (Max 720W). Inmatningsspänning, - 234V Auto range. Kylning, x 135mm fläkt. Kraftfullt nätdel med 135mm tystgående fläkt!


CoolerMaster Silent Pro 700W. Erforderlig frekvens, - Hz.

Utmatningsström, -12V - 0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg