tisdag 30 juni 2015

Ep 18 pelletsbrännare

Detta är vår senaste modell. Den har fått en helt ny styrning och elstart. Naturligtvis har vi tagit med materialval och den fina förbränningsdelen från standard. Det betyder att det är slitstarkt.


Den kan köras i två driftlägen, underhållseldning och elstarteldning.

Den är unik bland de små brännarna då den har . Hejsan Helt ny här på forumet. Jag äger en fastighet som jag hyr ut och nu har hyregästerna fått problem. Pelletsbrännaren stannar och vill ej tända.


Matar pellets och fläkten går, men sedan händer inte mycket mer. Panna: Albin-panna eller liknande. Hände gång tidigare i veckan och . Erfarenheter av EP - ?

Bio Comfort (10- 1kW). Altbergs Plåt Ab ( EP - , kW). EP brännaren: Effekt upp till kW. Två sprinklers, tätt lock med brytare samt brytare mot pan- nan med automatiskt stopp.


Under de år jag har haft chatt-funktion på bloggen så har jag fått en del förfrågningar på pelletsbrännare. Kanske skall vi använda bloggen till att skapa direktkontakt mellan ägare av denna brännare? I ett tidigare inlägg, här, sökte jag efter elschema alt bilder på inkoppling av givare till fallschakt för pelletsbrännare EP - 18.


Kanske har problemet fått sin lösning genom nedanstående mail som kom till min bloggadress i går kväll? Ursäkta att jag inte hört av mig. Har varit i xxxxx och fiskat över . Till pannan använder vi pelletsbrännaren EP - som är tillverkad i Edsbyn. Brännaren är framtagen för att klara extrema krav på säker eldning, driftsäkerhet, hållbarhet och jämna förbränningskurvor.


Test av EP - pelletsbrännare. Varmvattenberedare Nibe Eminent 35l Rostfri. Ecotec pelletsbrännare , reservdelar. Värmebaronen tillverkar pelletsbrännare , pelletspannor, vedpannor, solfångare och elpannor för villor, industrier och fastigheter.


Samtliga energi- och värmekällor tillverkas i Sverige i egen fabrik och är miljöcertifierade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg