fredag 19 juni 2015

Viking 30 kamin

Modern eldstad där bränslet förbränns genom tillförsel av sekundärluft via hål i värmeculiteväggarna, för högsta möjliga verkningsgrad. Välkommen till Spis och Kaminboden. Besök vår sida för att läsa mer om J. Davidssons miljögodkända smalspisar till kök.


Den moderna eldstaden, där bränslet förbränns genom tillförsel av sekundärluft via hål i vermeculiten, ger högsta möjliga verkningsgrad. VIKING är tillverkad i kraftigt gjutgods och eldstaden är klädd med täljsten.

Stommen gjuts i Tyskland med montering för hand i småländska Reftele. En baffelplåt kan ofta öka en kamins verkningsgra men den sänker också draget så det är en balansgång mellan dessa två. Jag har en viking som jag har eldat i första gången nu. Viking Josef davidssons smalspis.


Men här kommer lite info om konvektion på denna modell. Notera att min har rökrör upp, finns givetvis med rökröret bakåt också. Kamin -installation i äldre hus post Feb Problem med dåligt drag eller blöt ved?


Intressant att ämnet och tråden håller så länge!

Tyvärr måste jag tillstå att vi inte har någon vidare ordning på vår kamin än! Har inte haft tid att forska mer om orsaken till det dåliga draget och än mindre provat några ombygnader . Wigander Mur Och Kamin AB. Håkan Mann, Björn Hellgren, Carina Gärds och andra gillar detta. Nov Handöl är en braskamin som klarar kraven för den nordiska miljömärkningen Svanen. Nov Nytillverkade kaminer och vedspisar, gamla och antika vedspisar och kaminer samt tillbehör till kaminer och vedspisar, vedställ, vedkorgar, spissvärta m. Nov Fixa en kamin (Husqvarna).


See more ideas about Wood burning stoves, Stove and Sunroom. Hemsida: thelinjohansson. Läs mer om auktionshuset.


För nybyggda hus eller vid mekanisk ventilation är spisen förberedd för uteluftsanslutning. Handtag i rostfritt alt svart, blir ej heta . Otherwise, a charge of $9. En mycket prisvärd kamin i hög kvalitet som även är en snygg reservspis. Priset inkluderar monterade täljstenssidor.


Vedspisen är till stora delar tillverk. This Pin was discovered by Joanie Johns. Discover (and save) your own Pins on Pinterest.

F: Jag ska installera en kamin i en villa med källare och jag har fått olika bud när det gäller tilluft. Kan man ta den från källaren eller ska man ta den utifrån? Jag är i startgroparna till att börja renovera mitt kök, och då byta ut min gamla vedspis mot en ny smalspis, typ viking i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg