tisdag 23 juni 2015

Glasspis

Med en induktionshäll värms kärlet upp direkt istället för att plattan först ska värmas upp och sedan kärlet. Detta gör att matlagningen kommer att gå mycket fortare. Alltså inte vanliga plattor utan en svart slät yta. Rengöra spis – här är enkla knepet!


Att städa undan i köket och rengöra spisen efter en lång och trevlig middagsbjudning brukar inte vara den roligaste avslutningen på kvällen.

Så visst händer det att man vaknar upp till ett kaos i köket och med en spis dränkt i torkad sås och fastbränd mat. I ärlighetens namn så är man kanske inte superpigg . För enkel och effektiv rengöring av glaskeramikhäll. Med utbytbart knivblad samt skydd för knivbladet. Informationsfilm som visar hur man rengör en spis med glashäll. Att rengör spisplattor och spishäll kan ibland verka som ett stort jobb, men med de här enkla tipsen så får du en skinande ren spis med några få steg!


Glasspis - företag, adresser, telefonnummer. Jag har fått en ny spis av en kompis för en symbolisk summa och den har en häll i glaskeramik.

Dock är den lite repig och aningen missfärgad på vissa ställen. Går det att slipa till hällen på något sätt? Polermedel och någon sorts mjuk trissa, eller vad kan man göra åt saken? Vet inte vad det kallas (spishäll?) men den ser ut typ såhär: Men.


Nu kan du köpa en glasspis , fyrkantig eller rund för endast 20kr! Erbjudandet gäller under hela helgen och i begränsat. Igår gjorde jag ett lyckat men misslyckat experiment med min spis. Jag hade en plastgrej som var rund men som jag ville göra platt så jag lade den direkt på spisen och värmde på.


Processen fungerade helt som jag hade tänkt och plasten sjönk ihop och blev platt, men då det fortfarande var varmt så lät jag . Calliaghstown, Almonston, . Si(): monolayers of 240-nm thickness as a function of substrate-finish conditions. En fantastiskt härlig glasspis som låter dig njuta av levande flammor utan skorsten och näst intill ingen lukt eller besvärande rök. Det är lätt att fylla på med spisbränsle och Paris kommer att ge ditt hem en underbart härlig stämning.


En härlig golv- och glasspis som höjer mysfaktorn rejält. Njut av levande flammor medan snön yr utanför. Bara att fylla bränsle i behållaren och tända. Färg: Ek Mått (HxBxD): x.

Läs också: Alpboende utan gränser. Men var lite försiktiga vid partyn, interiören är mestadels gjord av glas. Vad sägs om en fem våningar hög glashiss, massa glasväggar, glasdörrar, glasspis och en lång glastrappa som tar dig sex våningar upp?


Glöm inte ta av dig pjäxorna innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg