måndag 8 juni 2015

Orlan vedpanna

Pannor mellan kW 0ch kW matas meed m ved. Vedpanna orlan 40kw problem problem! Jag hade en 25kw från början som ställde till problem och då skyllde dom på att huset var för stort för just pannan, så jag bytte till en 40.


Få en stabil fläktstyrd förbränning. Enkel och användarvänlig styrning. Du får små mängder aska och låga driftskostnader. Ved panna orlan super 60kwh. Första tanken med 300l vv.


Skorstenen är en schiedel isokern 200mm. När företaget var klara med installationen så vågade jag inte använda den. Den var en fruktansvärd rök utveckling som kom ut ifrån skorstenen. Pannan går mycket jämnt och stabilt under hela eldningscykeln. Någon som känner till pannan Orlan?


Tillverkas i Polen tror jag. Såg en annons på blocket, ganska skapliga priser. Orlan är en mycket prisvärd vedpanna. Hjälper kråkorna, med hjälp av en kombipanna. Jag hittar inget inlägg om just en sådan vedpanna men nån här måste väl ha erfarenhet av dom :) ? Här är en länk till ett forum där det diskuteras vedpannor så spånen ryker.


Sök efter vedpanna så har du att göra länge. Hög verkningsgra miljögodkän tar grov ved och är hyfsat billig. Skulle jag köpa ny panna idag så skulle jag köpa en likadan, eller möjligen en storlek större. Ni som provat ena eller andra vad har ni att säga?


Ni som sitter med djup kunskap om pannornas specar eller annat, vad har ni att säga? Just nu lutar jag lite åt Maga. Styrenheten gör det möjligt att ställa in vattentemperatur mellan.


C vilket underlättar en snabb uppladdning av ackumu- latortankar. Högre arbetstemperatur skyddar pannan mot kondenskorrosion. Förgasning av veden är stabil, rökgasemission är mycket.


Storebro Energy Systems AB, Kabola Stroebro Energy Systems, Whisper . Apropå vedpanna hur många år ska en modern hålla? Warranty: years for boiler installed with Laddomat and accumulation tank years for boiler without installed accumulation tank and Laddomat years. Utforska Anderss anslagstavla vedpanna på Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg