torsdag 18 juni 2015

Munskydd biltema

Skyddar mot mycket fint damm, rök, ångor och bakterier. Engångsfilter av lägsta klass som skyddar mot ogiftigt, retande damm. Visa filter Stäng filter. Filtermask FFPNR, st. Skyddsmask Andningsmask - Biltema,rh:biltema.


Dammfiltermask FFPNR, st.

Hörselskyd barn - Hörselskydd Skyddsutrustning - Biltema,rh:biltema. Hoppas det är rätt ställe. Behöver en andningsmask för dammiga jobb. Gärna bra komfort så det funkar att ha på sig den en längre tid och gärna bra luftflöde så man får in lite luft. Apoteket säljer vanliga munskydd som används inom sjukhus.


Varför ska du ha munskydd om jag får fråga? Om det är för influensan, så skrattar jag, . I lokalerna vi får besöka limmas och färgas delar till tränsen, men arbetarna har varken munskydd eller handskar på sig. Vi besökte nio olika fabriker som producerar åt Hööks hästsport, Granngården, Gekås i Ullare Globus eller Biltema - och andra europeiska märken som säljs hos kedjorna i Sverige.

Det fungerade utmärkt för mig och trots att jag jobbade i ett stängt garage kände jag inget alls av ångorna. I samband med att jag köpte den frågade jag en kille på biltema och han tyckte att ett vanligt munskydd skulle räcka. Ignorerade omedelbart samtliga rekommendationer från.


Någon som har tips på något bra munskydd mot damm som går LÄTT att andas genom, för någon hundring? Har använt dom här billiga vita pappersskydden tidigare, även dom med en liten ventil på, men tycker inte att dom fungerar nå bra alls. Blir för drygt om man ska ha dom på sig i några timmar. Jo, jag tänkte beskära vinrankan i växthuset igår men den har fullt av mögel på sig så jag vågar inte göra det utan munskydd. Vet ni var man kan få tag på munskydd som står emot mögelsporer?


När jag skulle spraymåla min första möbel gick jag till Biltema och Clas Ohlson för att köpa färg. För att vara den första möbeln. Ha alltid munskydd anpassad för spraymålning på dig, det är giftigt att andas in! Fråga på färgaffären så att du får ett munskydd som är anpassat för ändamålet.


Använder skyddsglasögon och munskydd när jag slipar i glaset! Rockwool själva förordar ju munskydd , med mera skyd vid hantering. Sedan finns det ju en del att. Som sagt, att använda munskydd , andra kläder osv vid hantering är en sak.


Jag klädde in mina absorbenter med en enkel fiberduk från Biltema och sedan tyget. Idag behandlade jag sidorutorna, och följde instruktionen där man skulle applicera jämnt över ytan och låta torka tills.

Munskydd ska ju alltid användas vid jobb som dammar ovsett vad det är som dammar, så resonerar jag iaf :) . Handskar och heltäckande klädsel och dusch efter slipning räcker. När du står ute och jobbar är varken damm eller lukt speciellt jobbiga. När vi använder epoxy på jobbet(dock lite värre grejer än biltemas) så är det helkroppsskyd munskydd samt handskar som gäller.


Ska igentligen ha skyddglasögon också men det funkar inte att ha på sig. Det finns speciella handskar att använda när man håller på med epoxy. Säljs i 50(eller 100)-pack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg