fredag 29 augusti 2014

Ljudisolera kompressor

Ljudämpning av kompressor , hur mycket kan man få ner ljudet (hur långt är ett snöre fråga, jag vet) men stor skillnad? Bor i radhus med halva källaren inred som hobbygarage, ej lyhört men lite väl . Kylningen av denna typ av kompressor (skallformad svart) sker med hjälp av returgasen (det som blir över från insidan). Men isolerar man kompressorn så räcker inte detta.


Så byt till en annan vinkyl.

Finns det tryckluftskompressorer som är tystare än. Modifikationer och egna konstruktioner. Dom är inte dåliga till att ljudisolera större utrymmen, typ motorrum eller som vi har på jobbet, en stor kompressor som står i en låda isolerad med deras mattor, fungerar utmärkt. Kompressor eller vatten skylning - Kylning och.


Tyvärr kan kompressorer vara mycket högt, oavsett om de är i ditt garage eller källare. För att dämpa högt muller som de flesta kompressorer avger, kan du göra ett ljudisolerat hölje för det. Dämpa ljudnivån och behåll kompressorn inne i garaget.


De flesta kompressorer har mycket lite insugsljuddämpning.

Min stora kompressor har en komplett luftburk med filter och allt från nån gammal Ford 17M från början av 70-talet. Dessutom är det relativt måttligt varvtal på den. Mycket behaglig ljudnivå! Mueble de madera con ventilación para la insonorización de compresores . Hej :) Jag har köpt en kompressor som skall höras dB ! Skall ha den för renblåsning i datorer mm. Nu undrar jag om man kunde skaffa eller tillverka en ljuddämpare . Jag har en värmepump Thermia Diplomat Optimum bergvärme placerad i källaren.


Sovrum och badrum ligger rakt ovanför och störs av buller liksom övriga huset fast där i mindre utsträckning. Det ljud som stör ligger på en mycket låg ljudfrekvens - dovt ljud - och är pulserande. Möjlighet att ljudisolera ? Det är väl då kompressorn . Man måste förstå att det måste få låta en del när en elmotor skall driva en kompressor.


Lju ljudreducering, ljuddämpning, Enertech CTC AB, akustik, värmepump. This degree project handles acoustic measurements of the heat pump EcoAir 10 made by Enertech CTC AB. The sound from the three sound sources of the heat pump, fan, compressor and four way valve, .

Jo, jag bor i en lägenhet, har tänkt som så att om jag köper en kompompressor som låter mycket så ska jag bygga en box till den och ljudisolera den. Jag har letat efter en liknande kompressor fast av tystare modell men hittar ingen i liknande prisklass? Sedan hade jag en fundering på själva sprutan. Man skulle ju tro att saker blir tystare ja.


Men jag antar att tillverkarna sparar in på ljudisolering för billigare modeller. Kanske går det att ljudisolera med att ställa dem stadigare? På något bättre underlag?


Mitt nya har kompressor , förvisso är den inte igång hela tiden, men när den väl är . Ljudisolering kompressor HeatForce 99. Klicka för att förstora bilden. Jag behöver tips på hur vi kan ljudisolera lokalen så billigt som möjligt så ljudet inte smiter ut i resten av huset innan vi blir vräkta därifrån.


Effekter: Morley Bad horsie wah, Ibanez kompressor (gammal röd sak), Boss CE Tonebone Classic, Tonebone Plexitube, BOSS GT- BOSS SE-vilka alla . Det som INTE är roligt med den motorn är att du måste satsa en rejäl slant på att ljudisolera den! Prøv å finn et billig kompressor skåp eller boks, de blir kalde uten å bruke en enorm mengde el.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg